Aprende inglés con los mejores consejos explicados por profesores de inglés

Mcaro
Publicado por Mcaro

Lo que representa el inglés en nuestra vida

El inglés, un idioma tan sencillo, pero con cierto nivel de complejidad; el idioma universal, hablado por millones de personas en el mundo; el idioma con el cual se te pueden abrir puertas a nivel laboral; el idioma que te enseñan en la escuela; el idioma en el que, seguramente has escuchado más de una canción; el idioma en el que, tengo la certeza, has visto alguna serie o película, así sea con subtítulos. Pero, ¿Qué representa el Inglés? Esta...
Continuar leyendo »
Mcaro
Publicado por Mcaro

¿En serio lograré aprender el idioma Inglés?

Muchas veces nos preguntamos si seremos capaces de realizar ciertas actividades, de aprender cosas nuevas, de vivir nuevas experiencias, y con el inglés, no es la excepción. Antes de estudiar este idioma en la academia, me hice la misma pregunta: ¿Seré capaz de aprender inglés? ¿Podré captar todas las enseñanzas que me impartirán?; tenía muchas expectativas, pero también dudas, respecto al hecho de que si podía dar la talla en un idioma que creí...
Continuar leyendo »
Mcaro
Publicado por Mcaro

Los errores más comunes a la hora de aprender inglés

En el colegio, el inglés siempre fue una materia más para mí, quizá los métodos de enseñanza que empleaban, no eran los más convenientes. Pero todo cambió cuando entré a la academia de inglés de mi ciudad; abrí mi mente a un idioma distinto, vi el inglés como algo divertido, ago que va más allá de simplemente buscar un diccionario, un traductor en google y buscar cómo se escribe una determinada palabra en inglés. Es por eso, que en este artículo...
Continuar leyendo »
Jennifer
Publicado por Jennifer

Forget Vocabulary and Grammar - Learn Language Chunks

The English language is chunky!    That is to say,    words often combine with other words to make phrases  (or chunks).    For example in collocations, phrasal verbs and expressions. Collocations A collocation consists of    words that are often found together     (not just by chance). You may know some verb-noun collocations already for example: 'catch a cold'; 'ask a favou...
Continuar leyendo »
Pablo Olguín
Publicado por Pablo Olguín

Come to think of it, discourse markers are fairly useful!

English language is full of words and expressions which organise, comment on, or to a certain extent frame what we say. This means that discourse markers can guide the listener by connecting ideas and anticipating information. To illustrate this point, let us analyse the following example: A: So you live in Chicago?  B; Well, I live near Chicago. I live in Highland Park. A: Come to think of it, I have a friend who lives in C...
Continuar leyendo »
Jennifer
Publicado por Jennifer

Tips for Practising Listening skills for your Exam

Practice makes perfect I think the key to training your listening skills really is regular practice.  I'm not referring to just exam practice, which can get tedious, but using real authentic sources.  This can be  podcasts,  series or  youtube  videos.  Just find what interests you and away you go! In my classes I tend to use real sources like this, even turning them into exam-style questions. The p...
Continuar leyendo »
Jair
Publicado por Jair

ESCUCHA CANCIONES EN INGLÉS PARA MEJORAR EFECTIVAMENTE TU PRÁCTICA ORAL.

En muchas ocasiones tanto alumnos como profesores me han preguntado cómo pueden mejorar la pronunciación en inglés y aprender nuevo vocabulario y llegué a la conclusión que al momento de aprender ingles podemos poner en práctica muchas habilidades comunicativas al escuchar música y en este sentido te puedo dar unos consejos muy útiles, por ejemplo: Procura que las canciones no sean demasiado largas, de este modo estas se harán mucho m...
Continuar leyendo »
Jennifer
Publicado por Jennifer

Consejos para dar clases de inglés para adultos

La motivación En mi experiencia, los adultos que quieren aprender inglés lo hacen más rápido porque suelen tener más motivación. Puede que sea debido a la    motivación   extrínseca   , es decir, la necesidad de hacer una entrevista en inglés, o quizás su empresa pida que tengan un título de B2 o C1. Además, he tenido unos estudiantes jubilados que quieren viajar por Europa y suelen tener lo más importante par...
Continuar leyendo »
Jennifer
Publicado por Jennifer

Adjectives formed from the same root word

-ing  and -ed adjectives Remember an adjective ending in -ing describes a situation and an adjective ending in -ed describes a feeling. Here are some of the most common ones: boring - bored disappointing - disappointed surprising- surprised interesting - interested exciting- excited shocking - shocked Same root, different meaning Often the same root can be used to form adjectives with different meanings. IMAGINE ---- imaginable,  &nb...
Continuar leyendo »
Jennifer
Publicado por Jennifer

A look at nouns formed from phrasal verbs

Nouns can be made from many phrasal verbs. I have compiled a very short list of some common examples (with their phrasal verbs in brackets): OUT workout (work out) burnout  (burn out) UP catch-up (catch up) hold-up   (hold up) IN break-in   (break in) intake   (take in) Normally the particle goes after the verb, for example in 'break-in', but sometimes it goes before the verb, for example in 'intake'. These ar...
Continuar leyendo »
Jennifer
Publicado por Jennifer

How to prepare for a job interview in English

So, you have all the skills and experience in your chosen sector but you are lacking the English skills or perhaps just the confidence to communicate effectively in an interview. Having helped various students successfully get through interviews in English, I've come up with some advice for you on how to prepare for that daunting job interview in English. Research information on the type of job and role. It is a good idea to email your privat...
Continuar leyendo »
Jennifer
Publicado por Jennifer

How to make three-part phrasal verbs (to include an object)

Did you know that you can actually make a three-part phrasal verb using a two-part one? We do this by adding a preposition to introduce an object. get on with   fall out with make off with catch up with catch up on keep up with come round to Here are some examples: I have a friend called Ana and we get on. (no object) I get on with Ana. (with + object 'Ana') I didn't agree with my friend but I eventually I came round. (no object) I d...
Continuar leyendo »
Jennifer
Publicado por Jennifer

Suggestions for learning phrasal verbs with abstract meanings

Many phrasal verbs have abstract meanings. I'm going to explain this using phrasal verbs formed from the verb 'look'. An example of a phrasal verb with a concrete meaning is 'look for' (buscar). Here are some examples of phrasal verbs with abstract meanings with the verb 'look': look forward to: await with excitement/ long for (tener muchas ganas de) look back (on): reflect on/ reminisce about (recordar) look up to: admire/ respect/ regar...
Continuar leyendo »
Jennifer
Publicado por Jennifer

Phrasal verbs: real contexts provide real meaning

When learning a new language it is important to use real contexts such as news articles and horoscopes to give it real meaning.   But it is also how you record new language which is important in how effectively you learn and retain it. Horoscopes are an excellent authentic source of informal language such as phrasal verbs. Here I’ve written one I've invented myself: Capricorn Horoscope New opportunities are opening up at work this we...
Continuar leyendo »

Ver más articulos